MONTESSORI POMŮCKY

95 položek celkem
ABECEDA
VLASTNÍ FOTKY
ABECEDA
3-5 dní
69 Kč / ks
Kód: 2608
SADA PLASTOVÝCH LAHVIČEK S KAPÁTKEM
69 Kč / ks
Kód: 2449
SMV S001 4
89 Kč / ks
Kód: 116
trislozkove karty antarktida zalaminovane
VLASTNÍ FOTKY
109 Kč / ks
Kód: 2833
TŘÍSLOŽKOVÉ KARTY - HMYZ
VLASTNÍ FOTKY
109 Kč / ks
Kód: 2554
TŘÍSLOŽKOVÉ KARTY - OHROŽENÉ DRUHY - SUCHOZEMSKÉ
VLASTNÍ FOTKY
109 Kč / ks
Kód: 1982
hrábě červené
110 Kč / ks
Kód: 2380
hrábě modré
110 Kč / ks
Kód: 2377
rýč
110 Kč / ks
Kód: 2362
rýč modrý
110 Kč / ks
Kód: 2365
ELIPSOID S PODSTAVCEM
VLASTNÍ FOTKY
129 Kč / ks
Kód: 1655
KOULE S PODSTAVCEM
VLASTNÍ FOTKY
KOULE S PODSTAVCEM
Skladem (1 ks)
129 Kč / ks
Kód: 1628
Nahoru
Další produkty

 Montessori pedagogika

Alternativní výchovně vzdělávací program Montessori klade důraz na samostatnou činnost dítěte a na jeho svobodný rozvoj. Už těm nejmenším dětem pomáhá tato metoda, vyvinutá italskou lékařkou a pedagožkou Marií Montessori, zvládat činnosti praktického života a porozumět věcem kolem sebe.

Dítě je totiž považováno za osobnost, která má veškeré aktivity provádět pro sebe a nikoliv pro pedagoga. Tak by se mělo dosáhnout výuky bez negativního dopadu na psychiku dítěte. Základem má být vlastní dětská kreativita a od ní se odvíjí všechno ostatní. V tom je koncept Montessori pedagogiky odlišný od metod zaběhlého tradičního vzdělávání, a přesto že výuka na Montessori školách probíhá úplně jiným způsobem, znalosti dětí jsou srovnatelné se znalostmi žáků běžných základních škol či mateřských školek.

A v čem konkrétně se tedy tato alternativní pedagogika od té tradiční liší?

  • pedagog není pro děti autoritou, nýbrž partnerem
  • žáci nejsou napomínáni a netrestají se
  • chyby a mezery ve znalostech mají být impulsem k prohlubování a opakování výuky
  • užívají se pomůcky a metodické materiály s přihlédnutím nejen k věku dítěte, ale rovněž na jeho zralost a psychický vývoj
  • posilování sebedůvěry a zdravého sebevědomí dítěte

Základním prvkem Montessori pedagogiky je postupovat od věcí známých k neznámým. Děti se zpočátku zabývají tím, co důvěrně znají ze svého života, postupně se pokračuje k neznámému či abstraktnímu, tedy k tomu, co si dítě neumí představit.

V Montessori třídách nesedí děti v klasických školních lavicích, nýbrž prostor bývá uspořádán do jakýchsi koutků. Děti mohou pracovat ve skupinách či samostatně, mohou se pohybovat, anebo se posadit tam, kde je jim to příjemné a tam vykonávají svou činnost. Hodnocení žáků za jejich odvedenou práci je pouze slovní.

Děti je zapotřebí jen vést k aktivitám, odpovídajícím jejich věku a ne jim do jejich kreativní činnosti nějak zasahovat. Ony samy mají vlastní vůli a iniciativu a zpravidla opakují určitou činnost tak dlouho, dokud samy nejsou spokojené s výsledkem. A tím si vlastně formují svou osobnost.

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení