MONTESSORI POMŮCKY

81 položek celkem
ABECEDA
VLASTNÍ FOTKY
ABECEDA
Skladem (3 ks)
69 Kč / ks
Kód: 2608
SADA PLASTOVÝCH LAHVIČEK S KAPÁTKEM
69 Kč / ks
Kód: 2449
SMV S001 4
89 Kč / ks
Kód: 116
trislozkove karty antarktida zalaminovane
VLASTNÍ FOTKY
109 Kč / ks
Kód: 2833
TŘÍSLOŽKOVÉ KARTY - HMYZ
VLASTNÍ FOTKY
109 Kč / ks
Kód: 2554
TŘÍSLOŽKOVÉ KARTY - OHROŽENÉ DRUHY - SUCHOZEMSKÉ
VLASTNÍ FOTKY
109 Kč / ks
Kód: 1982
hrábě červené
110 Kč / ks
Kód: 2380
hrábě modré
110 Kč / ks
Kód: 2377
rýč
110 Kč / ks
Kód: 2362
rýč modrý
110 Kč / ks
Kód: 2365
ELIPSOID S PODSTAVCEM
ELIPSOID S PODSTAVCEM
Skladem (1 ks)
129 Kč / ks
Kód: 1655
KOULE S PODSTAVCEM
KOULE S PODSTAVCEM
Skladem (2 ks)
129 Kč / ks
Kód: 1628
Nahoru
Další produkty

 Montessori pedagogika

Alternativní výchovně vzdělávací program Montessori klade důraz na samostatnou činnost dítěte a na jeho svobodný rozvoj. Už těm nejmenším dětem pomáhá tato metoda, vyvinutá italskou lékařkou a pedagožkou Marií Montessori, zvládat činnosti praktického života a porozumět věcem kolem sebe.

Dítě je totiž považováno za osobnost, která má veškeré aktivity provádět pro sebe a nikoliv pro pedagoga. Tak by se mělo dosáhnout výuky bez negativního dopadu na psychiku dítěte. Základem má být vlastní dětská kreativita a od ní se odvíjí všechno ostatní. V tom je koncept Montessori pedagogiky odlišný od metod zaběhlého tradičního vzdělávání, a přesto že výuka na Montessori školách probíhá úplně jiným způsobem, znalosti dětí jsou srovnatelné se znalostmi žáků běžných základních škol či mateřských školek.

A v čem konkrétně se tedy tato alternativní pedagogika od té tradiční liší?

  • pedagog není pro děti autoritou, nýbrž partnerem
  • žáci nejsou napomínáni a netrestají se
  • chyby a mezery ve znalostech mají být impulsem k prohlubování a opakování výuky
  • užívají se pomůcky a metodické materiály s přihlédnutím nejen k věku dítěte, ale rovněž na jeho zralost a psychický vývoj
  • posilování sebedůvěry a zdravého sebevědomí dítěte

Základním prvkem Montessori pedagogiky je postupovat od věcí známých k neznámým. Děti se zpočátku zabývají tím, co důvěrně znají ze svého života, postupně se pokračuje k neznámému či abstraktnímu, tedy k tomu, co si dítě neumí představit.

V Montessori třídách nesedí děti v klasických školních lavicích, nýbrž prostor bývá uspořádán do jakýchsi koutků. Děti mohou pracovat ve skupinách či samostatně, mohou se pohybovat, anebo se posadit tam, kde je jim to příjemné a tam vykonávají svou činnost. Hodnocení žáků za jejich odvedenou práci je pouze slovní.

Děti je zapotřebí jen vést k aktivitám, odpovídajícím jejich věku a ne jim do jejich kreativní činnosti nějak zasahovat. Ony samy mají vlastní vůli a iniciativu a zpravidla opakují určitou činnost tak dlouho, dokud samy nejsou spokojené s výsledkem. A tím si vlastně formují svou osobnost.